1:a missionsresan

Hallå! Nu är skolan igång igen för mig (Tobias) vilket känns gött då man får sätta lite järn i elden. Jag har haft ett litet sportlov såhär i mitten av vintern som "uppladdning" för den stora resan i slutet av mars. Den större delen av IBIOS ska åka till Etiopien den 23 - 31 mars 2009 och jag ber och förväntar mig att den resan ska sätta sprätt på mig på många plan och att jag ska få vara till välsignelse där nere.

Idag var Stefan Edefors på skolan för att berätta mer om resan och förberedelserna och nu känns det verkligen som att det närmar sig med stormsteg. Klassen kommer alldeles snart bli indelade i grupper om 5 vilka vi kommer att verka i där nere. Vi kommer att vara med och hjälpa till på en kampanj till vilken ca 100 000 besökare räknas komma.  Vi ska också åka ut i mindre byar omkring staden Yerga Shaffe och evangelisera och betjäna folket där vilket för mig kommer vara både utmanande och givande. Det finns inget utrymme att slappa och tro att man gör en bra sak bara för att man är där. Jesus frälste mig, och vad fri jag blev! Nu har han sänt oss för att vi ska berätta om honom för ännu fler så att fler kan uppleva den frihet frälsningen innebär. Nu gäller det att peppa sig själv, se förbi sina egna små ramar och sträcka sig ut till någon annan...eller... många andra!!! Oh, så jobbigt det kan kännas i början, men oh så härligt det kommer att bli när man får bli använd och vara med och förvandla andra människors liv!

Ni får gärna be för resan och mig, be att förberedelserna ska gå som smort och att vi alla i klassen ska vara på topp vid avfärd:)



Gud välsigne er alla!!!

Ps. Tyvärr har jag inte lyckats finansiera hela resan ännu så om du skulle vilja vara med att bidra så är du hjärtligt välkommen att göra det:) För över din gåva till:      Clearing : 8480-6      Kontonummer: 983 685 834-1     , så garanterar jag att det går till missionsresan.
Ds.

T&E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0