Vilken början!

Början på sommaren har ju varit något fullspäckad men väldigt rolig! 

Efter alla studentfester spenderade jag (emma) en dag med att köpa en dator. Mycket trevligt. Skönt att ha en dator med batteritid längre än fem minuter som den förra jag hade! Sen åkte jag och Tobias till Torp där vi hjälpte till i ett område med tonåringar i åldern 13-16 år. Det blev mycket volleybollspel, air-hockey, fotboll och hängmatta med dem. Förutom dem fick vi även lite ledig tid och det spenderade vi på möten och seminarier. Ett seminarium var såååå intressant, det var en kvinna som hette Veronica som precis skrivit en bok vid namnet "Gå i kris - livet med bipolär sjukdom" som berättade om hur det var att leva som kristen och psykiskt sjuk. Hon berättade om den väldigt karismatiska miljö hon hade växt upp i och hur en del speciella omständigheter i hennes församling och i hennes hemgrupp utlöste hennes psykos. Då hon var sjuk var det många som inte förstod sig på vad som hänt henne och det visade sig i hur det betedde sig gentemot henne. Hon tappade sin tro lite under tiden. Till slut, efter många år, var det en person som visade Guds kärlek för henne och hon tappade alla krav på sig själv om utlöste psykosen och fann sig själv landa i en trygg tro. Även fast det fanns människor som hon skulle kunna peka ut, var hon väldigt noga med att inte klandra någon eller något.

Kvällarna på torp blev sena där vi hängde med trevligt folk från diverse delar av landet. En kväll var det en tonåring som hade en improviserad stand up-show och alla vi kiknade av skratt!

Efter torp åkte vi direkt till hönö där tobias mormor och morfar bor. Där har vi spenderat härliga dagar med släkten och firat midsommar, umgåtts, ätit massa (inklusive göteborgs godaste kebavpizza), legat på klippor, löst gåtor, tittat på hus präglat av "snickarglädje", gått på möte, promenerat... det var 29 personer med och det var bara på hans mammas sida. En riktigt stor släkt enligt mig. Själv har jag bara tre personer på den sidan. Hur som helst så är det en väldigt fin släkt med en enorm gästfrihet, vilket gör det väldigt roligt att umgås med dem!

Nu är vi hemma igen! Tobias börjar jobba nu i veckan och jag ska till Sthlm ett par dagar för att ha möten kring vårt projekt. Apropå Tobias jobb så kan man inte låta bli att tacka Jesus varje gång man tänker på det! Så välsignat! Det är så fantastiskt att ge Guds omsorg om varje människa, på varje område.

Måste bara ladda upp några bilder vi tog från hemresan... haha. Jag och Tobias åkte i Sällqvists bil. 


Vi som 5-åringarSöta NatteTobias:)Tobias och hans snygga flickvän HAHA!Snygg-Lennart

Tack för dessa dagar! Jag blir så glad när jag får umgås med Tobias så mycket. Faktum är att det mesta förgylls lite extra när han är med! :)

Njut av semestern till er som har semester och keep up the good work till er övriga :)

Kram!

Tobias och Emma


Kommentarer
Postat av: Betsy

Knasbollar!!! Ni verkar ha en fantastisk sommar:) Kram!

2009-06-23 @ 18:59:26
URL: http://www.betsysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0