Goodbye for now

Hallå läsare!
Var så längesedan jag skrev här så nu var det tvunget att bli av igen. Då jag har spenderat ett år till att studera Bibeln och dess budskap på IBIOS så vill jag nu ge en liten inblick av vad jag fått med mig.

Mitt liv med Jesus har ställts på sin spets och relationen har fått många boostar men också fått ta många smällar. Vad jag har landat i nu är att Jesus verkligen har gjort allting för oss. Han frälste oss för att han älskar oss, han frälste oss inte för att vi skulle berätta för andra. Han vill att vi ska få njuta av den frälsning han givit oss och den frihet det innebär att få vara sig själv, den man är skapt till att vara. Han vill inte att vi börjar fokusera alltför mycket på uppgifter och resultat i församlingen eller i livet att vi glömmer bort den stora kärlekshandling han gjorde för oss. Ibland kan det nämligen bli så mycket som vi "behöver" göra som kristna att vi glömmer bort hur Jesus fortfarande har fokus på oss och älskar oss. När man förstår detta och upplever det, den enkla kärleken, att Jesus är DIN och du är hans så kommer du utifrån det livet automatiskt att berätta för andra om honom genom vem du är och vad du lever. Så enkelt är det! Vi behöver inte synas på scen i kyrkan, starta en bönegrupp eller skrika så att alla hör och visa att  vi är överlåtna. Vi kan varken lägga till något eller ta ifrån något till vår frälsning. Vi blir inte mer frälsta för att vi presterar en massa saker hela tiden, vi blir inte heller mindre frälsta om vi råkar sabba till det rejält någon gång. När vi tror på honom som satt oss fria så tar han allt på sig. Självklart finns det många andra aspekter i detta. Jag menar inte att vi blir totalt ansvarslösa och bara kan sitta still och vara åskådare till livet. Kärleken får oss på fötter och den får oss att leva våra liv med all kraft eftersom vi fått livet och inte gjort ett uns för att förtjäna det. Men vi kan faktiskt göra det avslappnat och passa på att njuta av det!

Detta år har gett mig insikt i många saker, men många frågor är fortfarande oklara och jag antar att många av dem kommer att förbli obesvarade. Att gå bibelskola innebär verkligen inte att man får koll på allting vad gäller tro, man lär sig snarare att förstå att ett liv med Gud är det viktigaste och att han själv får upplysa oss allt eftersom vi lever våra liv. Det går inte att "plugga in" ett liv med Gud. Det måste levas!

Tack IBIOS och Paul för detta år och tack alla fina vänner och människor jag fått lära känna!

Kommentarer
Postat av: Linn

Som om jag hade skrivit det själv Tobias! Skönt att du verkar ha landat i en trygg tro =)

2009-06-03 @ 19:35:13
URL: http://linnlundholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0