Djurgården

Idag ska jag och tobias ge oss ut på en promenad i Djurgården. Vi har nämligen inte hunnit utforska staden särskilt väl än eftersom att de destinationer vi rör oss mest på - skolan och kyrkan - ligger inom samma område. För Tobias är det ju exakt samma... haha. Nåväl, vi var faktiskt på en promenad i Gamla stan för ett litet tag sedan och det är en jättemysig stadsdel! Man känner för att åka cykeltaxi, om ni förstår känslan:)

Igår kom Tobias upp till Stockholm igen och det kändes otroligt skönt! Inte för att vi var i olika städer särskilt många dagar men ändå. Stockholm känns mycket mer som hemma när Tobias också är här.

Visste ni förövrigt att fotbollsspelare och slavar tas upp som en tillgång i redovisningen, men inte personal? De bokförs som en utgift. Lite intressant kuriosa... :)

Dagens high:
Att få vakna upp och bli överraskad av en presentask med en penna i

Dagens low:
Att jag råkade fälla en helkroppsspegel vilket resulterade i massa glassplitter. Bra med det är att en halvtimmes städning senare känns det som om man blivit en erfarenhet rikare! Jag menar, när man var liten och tog sönder något sa jämt mamma: gå inte nära, ta på sig skor... eller något liknande. Nu var jag tvungen att gå nära och sopa upp det själv.

Veckans utmaning:
Jag och Tobias antog häromdagen en utmaning att inte klaga eller säga något negativt på hela veckan! Hehe. Om det är något problem får man givetvis ta upp det, men inte säga något bara för at klaga. Anta den du med!

Stor helgkram från oss,



Tobias&Emma




Kommentarer
Postat av: l. hou

sv: Du kanske inte gillar det som är kvar ;)

2009-02-28 @ 14:23:53
URL: http://houlinda.blogg.se/
Postat av: Annelie

grymt bra utmaning!

2009-03-21 @ 13:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0